Home Welke gedachte zit er achter de kleuren van uw merk

Kleuren maken het verschil

Welke gedachte zit er achter de kleuren van uw merk

Kleur is één van de meest krachtige vormen van non-verbale communicatie die grafisch ontwerpers gebruiken.

Het biedt direct de gelegenheid voor het overbrengen van betekenis en boodschap in uw logo-ontwerp en communicatie.

Gedachten zijn geprogrammeerd om te reageren op kleur. Kleur vormt en beïnvloedt onze gedachten en emoties. Volgens onderzoekers heeft kleur zelfs de kracht om ons koopgedrag te veranderen. Kleur kan een verandering van meer dan 80% teweeg brengen als het gaat om online winkelen, reclame en marketing campagnes.

Hier is in een infographic de betekenis van verschillende kleuren te zien. De volgende keer dat u een merk ziet of ontwerpt zou u hier eens aan kunnen denken en u afvragen wat dat merk op ú over probeert te brengen. We zijn benieuwd welke kleuren u in uw stickerontwerp gaat gebruiken…

Bron: https://www.tech365.nl/waarom-merken-voor-specifieke-kleuren-kiezen-infographic/

Heeft u een interessant artikel gelezen over stickers dat u met ponz wilt delen, of heeft u een onderwerp waar u graag wat meer over zou willen weten? Mail dan naar blog@stickers.nl en wij gaan de vraag zo goed mogelijk beantwoorden.